Friday, August 21, 2009

pagi yang syahdu

Entah mengapa, pagi ini terasa syahdu pula. Memandu ke pejabat, berhenti di lampu merah, aku tertoleh ke kanan; ke kereta sebelah. Sepasang suami isteri di dalam kereta sebelah. Aku tengok si isteri menyuapkan sepotong roti ke mulut suaminya.

Si suami itu kemudian pegang tangan isterinya, dan mencium tangan isterinya.

Aduhai, romantisnya! Mengapalah aku tertengok drama sebabak ini? Semua ini buat aku teringat Yusuf yang sudah jadi kepunyaan orang! Sekali lagi aku tanya diri sendiri, mengapalah aku terus teringat-ingat Yusuf? Padahal selama ini, kami tidak pernah pun bercakap soal hati dan perasaan. Aku yang sekadar suka tengok ‘muka sejuk’ dia; minat dalam senyap.

Tetapi padanlah muka aku, minat senyap-senyap. Sudah-sudahnya dia jadi hak orang!

Heh! Mengapa aku terus teringat-ingat? Ini mesti sebab pasangan di dalam kereta pagi tadi, langsung terbawa-bawa sehingga satu hari.

Tak boleh jadi! Hidup mesti diteruskan!

4 comments:

pu3 salji said...

betul tu...terkadang tak semua yang kita minat atau inginkan akan menjadi milik kita...tak mengapa...mungkin akan jodoh yang lebih bik dan sesuai menanti anda diluar sana...

indamood said...

si yusuf ni tahu ke kewujudan blog ni..? boleh pecah rahsia through dis blog..

-new follower.

kirana said...

hurmm.... nasib kite same kak salina,,, saya pun macamtu juga.. "cinta dalam hati" ... ,,apepun yang berlaku... tabahkan hatimu dalam menempuhi situasi ini...

Anonymous said...

Susah kan kalau bukan dah jodoh tp kita asik teringat2..Susah nak melupakan even macam nak lupa susah nak melarikan even macam nak lari. Kita ni macam senasib jer cuma adakah saya menunggu masa dia kahwin?Dia hanya anggap saya kawan so takkan saya nak pertikaikan anggapan dia dengan melarikan diri saya...Ha..ha..i'm confused cuma biar masa menentukan n hope when the times come jgnlah saya frust tak bertempat coz he not my faith:((